الحدث الفني

إسعاد يونس ترقص بـ ”العكاز” وتروي قصة مرضها في أحدث حلقات برنامجها ”صاحبة السعادة”

إسعاد يونس
إسعاد يونس

كشف الإعلامي أحمد فايق، كواليس عودة الفنانة القديرة إسعاد يونس لتصوير حلقات جديدة من برنامجها الشهير "صاحبة السعادة"، وذلك خلال نشره برومو حلقتها في برنامجه "مصر تستطيع" عبر شاشة دي إم سي.

وأكد أحمد فايق، أن إسعاد يونس أصرت على عودتها للبرنامج رغم عدم استكمال فترة شفائها، حيث لم يمر على أزمتها الصحية سوى 45 يوم فقط، وكان السبب وراء عودتها هو خوفها على رزق العاملين معها.

إسعاد يونس ترقص بـ ”العكاز” وتروي قصة مرضها في أحدث حلقات برنامجها ”صاحبة السعادة”

وظهرت إسعاد يونس، خلال الكواليس تتكئ على عكاز وفجأة رقصت به، وذلك بعد خضوعها إلى عملية جراحية دقيقة بسبب سقوطها من على السلم، والذي أدى إلى كسر في الحوض.

وقالت إسعاد، خلال البرومو التشويقي لحلقتها الجديدة: "الحمد لله بطمن الناس كلها وربنا يخليكم وأنتوا غطتوني بكل حب وحنان وسؤال ورعاية ودعاء وصعب أوي الواحد يحصر المحبة كلها ويشكر الناس علي كم الحب اللي ظهر بعد المحنة اللى مريت بيها".

وتابعت: "الفترة اللى مريت بيها كانت صعبة وهي محنة ليست سهلة، والموضوع عايز إرادة وتقبل وعدم استسلام".

وأضافت: "وعايزة أقول للناس اللى في عمري مهم جدا وأنت بتطلع السلم إنك ترفع رجلك أطول من السلمة لأن معظم الوقوع بيجي إن الرجل بتخبط في السلمة، وهي دي الوقعة اللى وقعتها على عظمة الحوض فاتكسر الحوض".

وأوضحت: "وتم زرع مفصل صناعي ليا، والعظم ده محتاج الواحد ياخد باله من حركته صغير كان أو كبير، والمسألة عايز عزيمة وإصرار إن الواحد يقدر يرجع يقف على رجليه".

إسعاد يونس إسعاد يونس ترقص بالعكاز